My photo
Liverpool, United Kingdom
de-ale mele

Wednesday 18 March 2009

Atentia conteaza

Azi am vazut un posibil caz de pemphigoid la o fetita de 13 ani care de 6 luni avea niste leziuni buloase pe diverse parti ale corpului care apareau ca niste pete rosii (asemanatoare cu eczema) care o gadilau si evoluau in bule cu lichid limpede in ele masurand aprox 2cm diametru, care dispareau in aprox o sapt si nu lasau cicatrice, ci doar o usoara discoloratie a pielii. Urmeaza sa aiba un consult dermatologic pt stabilireaa diagnosticului.
Am mai vazut o fata da 15 ani care avea sore throat de 1 luna si ganglioni cervicali umflati. In timpul consultatiei maica-sa mi-a spus ca ea si tatal fetei sunt HIV positive... si ca fata ar dori sa fie testata pt HIV. Eu i-am facut un test pt mononucleoza (monospot) si i-am zis sa mearga la clinica de infectioase de adulti pt testul de HIV. --> monospot negativ
Foarte interesant a fost si cazul unei fetite de 3 luni cu episoade de plans in timpul noptii, dificil de oprit de catre parinti. Copilul avea cleft palate, care fusese ratat la baby check (cu toate ca era destul de mare) si mai avea si alte malformatii: coloboma, low set ears, gura triunghiulara si clinodactilie (degetul 5) si tinea si mainile in extensie cu wristurile flectate. Am pus diagnosticul posibil de reflux (GORD), dar le-am zis ca ar putea fi parte din sindromul genetic (nu stiau inca exact ce sindrom are).

No comments:

Post a Comment