My photo
Liverpool, United Kingdom
de-ale mele

Thursday 12 March 2009

Ce cazuri am mai vazut

Scriu dupa 1 an :-)

Tocmai am terminat o saptamana de nopti in A&E la Alder Hey.. multi pacienti peste noapte, dar incredibil, mai toti simple raceli si gastroenterite. Nu am avut nici urgenta reala. Ma gandeam oricum ca daca vine cineva collapsed sa pun un intraosseous needle, cu toata cu nu vazusem inainte in realitate cum se face.
Ce-am vazut interesant:
- un baiat de 12 ani cu un collapse; incidental am descoperit la el un second degree AV block Mobitz type 1; dupa ce a fost internat s-a descoperit si ca avea hipotiroidism sever, cu toate ca nu avea caracteristici (doar ca era putin obosit si avea BP-ul destul de scazut 70/50)
- un sugar cu sindr Beckwith-Wiedemann; avea limba mare si o cicatrice pe abdomen de la un gastroschizis reparat la nastere (traiesc OK, caracteristicile tind sa dispara dupa copilarie, au o rata crescuta de a face cancer in copilarie - de 600 de ori fata de medie)
- un sugar de 1 an cu cardiomiopatie dilatativa; avea tuse de vreo 4 luni, fusese tratat cu antibiotice de cateva ori de GP, fara succes; de la percentila 50 la nastere greutate, scazuse la sub percentila 2 la 1 an; diagnosticul fusese pus incidental de cineva care se gandise sa-i faca un CXR; acum era pe tratament (furosemid, captopril, digoxin) si avea un rash, probabil secundar tratamentului
- baiat de 13 ani cu mutiple petesii si echimoze pe tot corpul care se simtea bine; am banuit ca e ITP inca de la inceput, iar FBC-ul mi-a confirmat diagnosticul - platelets erau 1 ! L-am admis pt ca asa a zis consultantul, insa eu nu as fi facut asa.

No comments:

Post a Comment