My photo
Liverpool, United Kingdom
de-ale mele

Thursday 28 May 2009

7 nopti

Tocmai am terminat un set de 7 nopti pe saloane in Alder Hey. N-am avut nici un crash-call.
Au implementat un sistem de clinical supporting nurses care stiu sa puna canule si pot sa rescrie drug-charts, iar toate bleepurile de pe saloane tre sa treaca pe la ele, asa ac e mult mai simplu. Am primit cam 15 bleepuri pe noapte, ceea ce e un numar foarte rezonabil.
Ce am vazut interesant:
- hidrocephalus congenital - copil de doua zile la care stiau de diagnostic de la 28 de sapt intrauterin, dar au vrut sa continue sarcina. nasterea a fost la 39 de sapt. la doua zile RMN-ul arata un strat subtire de tesut cerebral pe niste ventricule imensa de dilatate
- spina bifida reala - 1 zi de la nastere. Astea doua cazuri le-am vazut ca-mi bagam eu nasul pe la neurochirurgie :-)
- sindrom West pe phenitoina iv (CVL) la care era foarte de greu de contolat nivelele ( normal ar trebui ca nivelul trough/predose sa fie 15-20 , dar in cazul fetitei asteia trebuiau sa fie 25-30 ca sa-i controleze epilepsia). De azi o sa o inceapa pe o dieta ketogenica, ca ultima solutie pentru epilepsie.
- endocardita bacteriana la un copil de 4 ani - la care in fiecare noapte ii ajustam potasiul cu infuzii pt era pe diuretice si pe vanc, gent si amfotericina ( si astea pot sadea potasiul)
- sugar de 8 zile cu TGA, stabil pe  prostaglandin oral care facuse o temperatura de 38.3 in dimineata dinaintea operatiei. Era OK la examinare si probabil ca temperatura se datora prostaglandinei (este cel mai frecvent efect advers).
- baiat de 14 ani cu Duchenne's terminal pe BiPAP, cu insuficienta cardiaca - se purtau discutii cu familia si membrii echipei multidisciplinare in legatura cu planurile pentru sfarsitul vietii
- baiat de 4 ani cu prune belly syndrome - era in spital pt ca avusese a doua operatie de orchidopexie
- peritonita bacteriana la o fata de 14 ani cu peritoneal dialysis cu CKD end-stage datorita refluxului vezico-ureteral cand era mica
- un baiat de 10 anicu o boala reumatologica inca nediagnosticata care avea dureri asa de intense de abdomen incat era pe PCA (patient cotrolled analgesia) de fentanyl si pe infuzie de ketamina.
- am mai invatat ca poti opri infuzia cu imunoglobuline ca sa administrezi alte medicamente IV pentru scurt timp daca nu ai si alta linie.
 
Ieri noapte am avut cu registrarul Anand un CBD - Case Based Discussion despre o fetita de 3 ani cu probleme cronice datorate paraliziei cerebrale (cerebral palsy) - gen aspiratii repetate, fundoplicatie, si ne-am referit si la cum identifici o infectie intr-un astfel de pacient - am incercat sa vedem cum poti sa-ti dai seama de unde provine febra folosind un minim de resurse. De exemplu cea mai simpla analiza de sange care poate fi facuta si in cabinet este frotiul de sange periferic. Daca de pilda pe frotiu ar aparea neutrofile toxice (multisegmentate, granulatii toxice), left shift, atunci probailitatea mare ar fi ca febra este datorata unei infectii bacteriene. A face un frotiu de sange si a-l citi ar fi un lucru destul de util.
 
Probabil ca am uitat deja multe dintre cazurile pe care le-am vazut :-)
 

No comments:

Post a Comment